„Studia de Arte et Educatione” poświęcone są przede wszystkim sztukom wizualnym widzianym w kontekście edukacji artystycznej. Pismo sięga również do dziedzin pokrewnych, otwierając się na interdyscyplinarne dyskusje nad problemami współczesnej humanistyki.

Wersją pierwotną Rocznika Wydziału Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, „Annales Universitatis Pedagogicae Cracoviensis. Studia de Arte et Educatione” jest wersja elektroniczna: nr ISSN 2300-5912.
(Wersja drukowana nr ISSN 2081-3325 jest wersją wtórną)

Tom 14 Nr 304 (2019): Error in art

In this volume, authors are interested in the discrepancies that occur between
the intention and effect of actions undertaken by artists and researchers. Thus
described approach determines the illusion and uncertainty that reveal themselves
en route to experience and intellectual cognition. They examine the anxiety or even
true fear of making a mistake, which makes an impact on immediate and distant
future, but also the pleasure that errors may bring. The notion of error and its economy
is analysed in a broad theoretical context (historical, cultural, philosophical,
sociological, and political), as something as yet unrecognised – potential obstacle or
side effect that will bring unexpected results.

Opublikowane: 2020-06-28

Wyświetl wszystkie wydania

Wersją pierwotną Rocznika Wydziału Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, „Annales Universitatis Pedagogicae Cracoviensis. Studia de Arte et Educatione” jest wersja elektroniczna: nr ISSN 2300-5912.
(Wersja drukowana nr ISSN 2081-3325 jest wersją wtórną)